SEKCE MĚSTSKÉ HROMADNÉ DOPRAVY | ||
Členská základna sekce městské hromadné dopravy je tvořena nejen provozovateli městské hromadné dopravy, tj. dopravními podniky řady českých měst, členy jsou rovněž ROPID jako organizátor pražské integrované dopravy a Pražská strojírna, prakticky monopolní dodavatel kolejových konstrukcí a řady zařízení pro tramvajovou dopravu nejen v České republice, ale i v zahraničí.
Potenciál sekce tvoří sedm členských firem s více než 15.000 zaměstnanci. Jejich provozní zázemí představuje vozový park metra, tramvají, autobusů a trolejbusů, včetně odpovídající technické základny, s ročním objemem téměř 1,260 mld. přepravených cestujících. Jednotlivé podniky zajišťují nejen vlastní přepravu cestujících, ale i řadu servisních a opravárenských činností i pro cizí firmy.
Základní činnost sekce je obhajování zájmů veřejných přepravců ve městě na úrovni státní správy i samosprávy. Pozornost se soustřeďuje především na:
- |
vytváření podmínek pro financování veřejné dopravy ve městě
|
- |
účast při zpracování materiálů k podpoře městské hromadné dopravy ze státního rozpočtu
|
- |
tvorbu tarifní politiky pro integrovanou dopravu ve městech a regionech
|
- |
účast na formulování "dopravní politiky České republiky", především části o městské
hromadné dopravě
|
- |
tlak na legislativu a příslušné instituce ve vytváření podmínek funkcí městské
hromadné dopravy jednotně ve všech jejich subsystémech.
|
Pro období do roku 2010 jsou uplatňovány především tyto strategické cíle:
- |
trvalé zvyšování kvality městské hromadné dopravy, s přihlédnutím k aspektům životního prostředí
|
- |
stabilizace podílu přepravní práce mezi MHD a IAD ve městech, s cílem zabránit poklesu MHD v celoměstském
měřítku pod hodnotu 55% celkového objemu přepravní práce v roce 2010
|
- |
tlak na maximální uplatňování preference MHD v městském provozu
|
- |
obnova vozových parků MHD novými a modernizovanými vozy, které
budou garantovat konkurenceschopnost veřejné dopravy proti
individuální automobilové dopravě
|
- |
tlak na harmonizaci legislativních podmínek ČR a EU především
v oblasti státní účasti na financování rozvoje a obnovy městské
hromadné dopravy.
|